Головна » 2014»Грудень»30 » Засідання районної Школи молодого вчителя початкових класів
12:19
Засідання районної Школи молодого вчителя початкових класів
В Народицькому районі для вчителів початкових класів створена Школа молодого вчителя. Керівником школи призначено вчительку Народицької гімназії Кондратенко Т.П Школа молодого вчителя є складовою частиною системи підвищення кваліфікації і об’єднує вчителів , що мають стаж менше 3 років . Школа молодого педагога – це постійно діюче професійне об’єднання, створене за ініціативою методичного кабінету.
Мета Школи - допомогти молодим педагогам узагальнити і систематизувати знання, одержані у вузах та організувати практичне виконання завдань, які допоможуть налагодити свою роботу і виконувати її ефективно. Її основним завданням є :
- задоволення потреб молодих педагогів у неперервній освіті ;
- надання допомоги у подоланні різних труднощів, які виникають у ході роботи;
- сприяння формуванню індивідуального стилю діяльності педагогів;
- допомога молодим вчителям у впровадженні сучасних підходів і передових педагогічних технологій у навчально –виховний процес.
На заняттях члени Школи отримують теоретичну інформацію, вправляються практично , обмінюються досвідом, розв’язують питання, які виникли в процесі роботи.
Згідно плану роботи відбулося два засідання. Перше - 7.10.14р. Розпочалося воно із знайомства з молодими фахівцями. Кожен член школи розповів про себе, яку освіту має чи здобуває її у вузі, в яких класах почав свою педагогічну діяльність, про свої захоплення. Молодим педагогам було запропоновано анкети з метою визначення труднощів у роботі.
У роботі вчителя навчальна програма – це настільна книга, тому молодим спеціалістам потрібно орієнтуватися в її структурі і змісті. Для володіння навичками роботи з навчальною програмою було вивчено пояснювальні записки до програми і зміст навчального матеріалу та державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Відповідно до зауважень та порад керівника Школи були скореговані календарні плани. Далі говорили про планування і методику підготовки сучасного уроку та формували навички його самоаналізу . Опрацювавши схеми самоаналізу та вимоги до сучасного уроку, молоді педагоги дійшли висновку, що здійснення самоаналізу та дотримання вимог допоможуть ефективніше працювати.
Шкільна документація – це також показник роботи педагога, тому вона має бути оформлена належним чином. Члени Школи розглянули вимоги до ведення класного журналу. Практично заповнювали журнал відповідно до вимог.
Для молодого вчителя завжди є актуальним питанням проведення батьківських зборів. Було проведено практикум, на якому молоді педагоги склали план батьківських зборів, обговорили поради методиста та ділились власним досвідом проведення роботи з батьками.
Розгляд питань відбувався за активної участі членів Школи. Після заняття молоді педагоги отримали рекомендації та домашні завдання, а аналіз анкет став основою планування наступних занять.
Друге засідання відбулося 17.12.14р. Воно було присвячене практичним та теоретичним питанням , які були спрямовані на підвищення ефективності уроку.
Під час розгляду питання «Як зробити урок ефективним ?» перед членами ШМВ постала проблемна ситуація, розглядаючи яку , молоді вчителі доводили свою думку і звіряли власні припущення з інформацією, отриманою від керівника.
Ефективність уроку залежить від добору раціональних методів викладу матеріалу. Далі говорили про вибір раціональних методів викладу нового матеріалу на уроці. Члени Школи згадали традиційні методи навчання і на прикладах фрагментів конкретних уроків доводили їх ефективність. Під час цієї роботи виникали дискусії, аргументування, прозвучало багато прикладів. Об’єднавшись у групи , члени Школи моделювали структуру уроку відповідно до його типу. Завдання було спрямоване не на відтворення структури уроку певного типу, а на добір матеріалу за змістом підручника до кожного етапу уроку. Така робота ще раз націлила молодих педагогів на те, що кожен урок має своє місце, свою структуру і свої особливості.
Дуже гарно пройшов захист власних конспектів, розроблених вдома. Ця робота передбачала формування вмінь застосовувати набуті знання. У ході презентації виникали роздуми та доповнення, що підтвердило ефективність цієї роботи.
Звісно, молодому вчителю важко зорієнтуватися у виробленні власного стилю роботи, але кожен вчитель має прагнути до майстерності . Кожен урок не повинен бути схожим на попередній , так само, і вчитель, має бути особливим. Тому члени Школи отримали методичні поради щодо вироблення власного стилю роботи.
Розглядалося питання ведення і оцінювання учнівських зошитів та обсяг завдань для контрольних робіт. За допомогою критеріїв оцінювання члени Школи практично під керівництвом методиста засвоїли вимоги до ведення і оцінювання учнівських зошитів, обсягу контрольних робіт та узагальнили свої знання з цього питання.
Молоді педагоги отримали рекомендації та домашні завдання, які будуть розглядатися на наступному засіданні.
Отже, робота Школи молодого вчителя сприяє підвищенню фахового рівня , розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню знаннями з методики та технології навчання.